Skip to content
Tags

Despre Fallout

27 September 2011

În ultima vreme am început să mă gândesc la XBox. Să mă gândesc, pentru că de jucat nu se mai poate decând cu asta mică🙂 Mai exact la Fallout. Fallout 3 l-am terminat cap-coadă de două ori. Fallout New Vegas doar o dată și mai grăbit, așa, pentru că venea pe lume Ada. Nu am apucat să-l joc pe îndelete – de exemplu nu am terminat misiunile de la Brotherhood of Steel ca să primesc un power-armor meseriaș…

Cu disclaimer-ul de mai sus, sunt curios, sunt singurul căruia i-a plăcut Fallout 3 mai mult decât New Vegas? Am citit câteva review-uri pe net și toți spun că New Vegas e detașat mai bun din aproape toate punctele de vedere. Mie nu mi se pare.

Facțiuni

În New Vegas facțiunile prinicpale sunt NCR (un fel de Texas Rangers), Caesar’s Legion (WTF?) și nenea ăla cu roboții. Caesar’s Legion în special mi se pare puțin nepotrivită într-un viitor-retro post-apocaliptic.

În Fallout 3 facțiunile principale sunt Brotherhood of Steel (care au un robot imens!!!) și The Enclave. Și o grămadă de supermutanți. Ăștia, pe lângă că îi știam din Fallout 1 și 2, mai au și power armors care îi fac să arate înfricoșători, nu ca NCR în blugi și Ceasar’s Legion în armuri medievale…

Harta

În New Vegas e un drum destul de liniar pe care ești obligat să îl iei ca să ajungi la intrarea în Vegas și – recunosc că nu am explorat foarte mult harta, în niciun caz nu am bătucit-o ca pe cea din Fallout 3 – în afară de Jacobstown și Vault 22, nu mi s-au părut grozave locațiile. Plus că totul e îngrădit, nu ai libertate de mișcare.

În Fallout 3 în schimb, mi-a plăcut la maxim nord-vestul hărții, cu SatCom Arrays alea și o mulțime de locații interesante: Oasis, Alien Crash Site, Vault 106 (aia unde ai halucinații), Vault 112 (aia cu realitatea virtuală). Ca să nu mai zic de Washington în ruine…

Povestea

În New Vegas practic trebuie să alegi care din grupurile de ciudați va domina lumea – NCR, Caeasar’s Legion sau roboții lui Mr. House. Lose-lose situation. Cu bătălia finală fiind asaltul asupra Hoover Dam.

În Fallout 3 îți regăsești tatăl, repari purificatorul de apă și măcelărești The Enclave. Bătălia finală este când robotul imens făcut de Brotherhood distruge tot ce-i stă în cale. Bestial!

Per total, personal prefer detașat Fallout 3. Până și atmosfera și muzica parcă au fost mai bune. Unde mai pui propaganda radio a lui President Eden care răsună printre ruine…

Sper doar ca, pe când voi putea din nou să mă joc, Fallout 5 va fi mai aproape de Fallout 3 (și, implicit, 1 și 2) decât de New Vegas.

From → hobby

Leave a Comment

Leave a Reply

