Skip to content

Impresii din România

1 November 2011

Am revenit acasă după o vacanță de două săptămâni în România. A fost relaxant – am revăzut familia, pritetenii, mâncare bune și mai ales somn – am dat-o pe Ada pe mâna bunicilor și am dormit în sfârșit bine mai multe nopți la rând.

N-am mai fost în România de doi ani. Impresii: nu s-au schimbat multe. Hunedoara, unde am petrecut aproape toată vacanța, doar s-a părăginit mai rău. Ce era groapă ultima dată când am fost, acum e șanț. Ce era puțin crăpat acum e complet spart. În Hunedoara prosperă doar hoții de fier și firmele de pază. De fapt hoții de fier nu mai prosperă că au terminat cu combinatul și acum fură ce apucă, gen cabluri de telefon și capace de canale. În ritmul ăsta peste câțiva ani în oraș va rămâne doar plastic… Timișoara parcă arată mai bine. Nu am apucat să petrec prea mult timp acolo. M-au șocat în schimb prețurile. Prețurile sunt aproape ca în State. Zău că nu înțeleg cum se descurcă bieții oameni.

Mi s-a făcut dor de casă. De Redmond adică. Data trecută când am venit în vacanță nu eram stabilit. Eram în Canada, gata să mă mut în State. Nu aveam acasă încă. Acum, după doi ani, se pare că am. Adică m-am bucurat să mă întorc în Redmond. Mai în glumă, mai în serios, nici aerul nu mi-a prins bine. De când eram mic făceam câte o bronșită sau două în fiecare an. De când m-am mutat pe malul oceanului nu am mai făcut. Acum în schimb am făcut iarăși una în vacanță.

Mâncarea în schimb a fost super. Chestii ca ciorba de burtă de exemplu, care nu există pe aici. Sau caltaboși. Foarte bun. Cred că m-am îngrășat câteva kilograme în săptămânile astea două. Și vacanța, după cum am spus, mi-a prins foarte bine. Dar clar nu m-aș mai întoarce în România pentru mai mult de o scurtă vacanță. Vizita asta doar m-a făcut să realizez cât de mult m-am obișnuit cu viața pe continentul American.

From → personal

2 Comments
  1. George Florentin permalink

    Salut Vlad,

    In ultimii 2 ani am trait atat in Spania cat si in Belgia si am realizat si eu ca preturile din Romania sunt “la nivel european”, insa salariile sunt chiar si de 10 ori mai mici.
    Este trist ce se intampla, iar lumea este din ce in ce mai disperata. Duminica trecuta eram intr-o piata in Bruxelles si a intrat in vorba cu mine un roman. M-a intrebat daca nu cumva stiu ceva de munca, pentru ca abia venise si el de 2 saptamani.

  2. vladr permalink

    Da, nici mie nu mi-a venit să cred ce mari au ajuns prețurile. Alt nivel de trai… E trist și nu cred că va fi mai bine în următorii ani.

Leave a Reply

