Skip to content

Productivitate

16 November 2011

Despre productivitate. Stau prost la capitolul ăsta. Nu mă refer la servici, acolo merge treaba, ci în rest. Principalul vinovat e iPad-ul. După cum ziceam și mai demult, 90% din timpul petrecut în fața unui ecran e petrecut în fața ecranului de iPad. Dându-mă aiurea pe internet – Facebook, Hacker News, bloguri… Când ajung acasă, după o zi grea de muncă, mă tolănesc undeva cu el și nu mai fac nimic. Pe locul doi e televizorul – seara sunt pe JoeTV ore în șir de American Dad, Family Guy și The Simpsons și eu mă uit aiurea la reluări.

Pe de o parte e adevărat că sunt obosit și nu dorm totdeauna cum trebuie că așa e când ai bebe mic și deadline-uri la servici. Pe de altă parte mi-e ciudă când trec zile în șir și nu fac nimic – am proiecțelele mele la care aș vrea să lucrez, am cărți începute pe care nu le mai termin… Și seara când trag linie iese cam așa: m-am uitat două ore cu un ochi la niște episoade din Family Guy pe care le-am mai văzut de zece ori, am aruncat un ochi pe Facebook la fiecare 15 minute poate-poate mai dau de ceva intersant (dar nimic – friends, ia puneți pe zid niște chestii mai interesante!) și am citit vreo 30 de articole de pe Hacker News din care unul sau două chiar meritau citite.

Așa că încerc să fac ceva schimbări. În primul rând renunț la cablu TV, că nu are rost. În afară de desenele mele animate, pe care le pot vedea pe Hulu gratis la o săptămână după ce sunt difuzate, nu urmăresc nimic. Doar mă uit de plictiseală. Soția e de acord pentru că și ea face cam același lucru, doar că în loc de desene animate ea se uită la reality shows.

În al doilea rând, îmi cumpăr o tastatură pentru iPad să vedem cum merge treaba. Asta pentru că, teoretic, cu iPad + tastatură + aplicația iSSH mă pot conecta la un alt calculator și pot lucra ca de pe un laptop. Teoretic. Rămâne să văd dacă tastatura Apple și ecranul iPad sunt destul de bune ca să fac ceva serios cu ele. Că da, am un desktop puternic acasă pe care îl folosesc când reușesc să mă mobilizez, doar că lenea de multe ori mă împiedică să mă ridic de pe canapea și să las jos iPad-ul. Deci asta e soluția provizorie. Dacă nu merge, fac schimb cu soția și iau Kindle-ul ei în loc. Nu, nu Kindle Fire, Kindle din ăla vechi, de pe care doar citești.

Miracolul tehnologiei moderne mă face să pierd o grămadă de timp aiurea și m-am săturat.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

