Skip to content

Test tastatură

17 November 2011

Ăsta e mai mult un post de test, pentru că mi-am cumpărat tastatura aia wireless pentru iPad despre care scriam data trecută și vreau să văd cum merge, adică dacă pot scrie confortabil și eficient cu ea.

Pentru că eu tastez de mult, mult timp. Și am fixurile mele – ca bătrânii. De exemplu nu suport tastaturile ergonomice, alea curbate și desfăcute pe mijloc. Pur și simplu nu găsesc tastele pe ele. Pentru că, tastând de atât timp, evident, nu mă mai uit la tastatură. De fapt nici nu mă mai gândesc la tastatură. Am peste tot parole din alea complicate cu litere și cifre și semne că mno, securitate și chestii. În momentul în care vreau să scriu parola, dacă stau cu ambele mâini pe taste o pot scrie cu ochii închiși. Dar am pățit să fiu de exemplu cu Ada într-o mână și am încercat să introduc aceași parolă cu un singur deget și uitându-mă atent la ce apăs și să nu reușesc decât din trei încercări. Deci tastatura e importantă. Din păcate am dat de multe tastaturi aiurea. Scriam și mai demult despre asta.

Concluzii – după ce am scris paragraful de mai sus🙂 – tastatura asta e acceptabilă. Mică și subțire. Din fericire nu e curbată. Din nefericire are și ea Fn și Control inversate. Cam greu de scris în românește cu ea, probabil că nu mi-am configurat eu ceva bine. “ș” și “î”, în loc să fie în partea dreaptă, ca la orice alt layout românesc din câte am folosit, sunt în stânga sus, tasta “`”. Hai că “î” e ușor de nimerit, m-aș putea obișnui, dar ca să formezi “ș” trebuie să apeși “`” și, în același timp, tasta Option. Tasta Option e versiunea Apple a tastei Alt. Mi se pare puțin ciudat. Oricum, nu plănuiesc să scriu foarte mult în românește, așa că nu e mare problema.

Clar o să am nevoie de câtva timp de acomodare cu tastatura Apple. Cel mai rău îmi pare că iPad-ul nu are un mod de editare stil vi cum are BASH de exemplu. Da, am promis că nu mai intru în detalii tehnice pe blogul ăsta dar dacă tot scriu despre tastaturi, explic pe scurt: chestia la vi e că ai două moduri – unul în care dacă apeși pe taste, le introduci în text, ca Notepad dar, pe lângă asta, mai ai un mod în care fiecare tastă e o comandă. “d” în mod comandă înseamnă delete. Idea e să ții tot timpul mâinile pe litere/cifre, să nu trebuiască să te întinzi după săgeți/Home/Insert/Delete etc. Doar treci de la un mod la altul. De ce zic că îmi lipsește la iPad? Pentru că tastatura asta nici măcar nu are Home/Insert/Delete și restul. Se termină la Enter. E perfectă pentru vi.

Per total sunt mulțumit. Dacă nu altceva, măcar mai scriu pe blog cum scriu acum, cu iPad-ul proptit pe noptieră și eu lungit în pat cu tastatura. Post PC era.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

