Skip to content
Tags

Maimuțele de la AT&T

28 November 2011

Și dacă tot m-am lăudat atât cu ce telefon mi-am luat, trebuie să vorbesc puțin și despre maimuțele de la AT&T.

În State, AT&T are monopol pe telefonia mobilă. Ce înseamnă asta? Înseamnă o rețea vai-și-amar la niște prețuri exorbitante. 3G merge pe unde merge, în multe locuri nu merge. Am pățit și convorbiri întrerupte, am pățit și SMS-uri care ajung la destinație după jumătate de oră… În schimb abonamentele costă de numai. Singura alternativă din zonă e Verizon, dar nu mi se pare cu nimic mai bine – prețurile sunt la fel de mari, acoperirea e mai slabă. Cu telefonia mobilă România stă mult mai bine. Țin minte când se întreceau mai tare Orange cu Connex și a intrat pe piață Cosmote cu ofertele alea de mii de minute la preț de nimic. Cu competiția de acolo, fiecare firmă se întrece să dea oferte mai ieftine și mai avantajoase. Aici e doar AT&T și fac ce vor.

Să revin la experiența de vineri. Am intrat în magazin, ne-am uitat puțin la telefoane și a venit o tanti să ne întrebe cu ce ne poate ajuta. I-am spus că ni se termină abonamentul și a venit momentul să luăm alte telefoane, că vrem iPhone, că vrem să renunțăm la SMS-uri (aveam SMS-uri nelimitate doar că nu foloseam serviciul mai deloc, am zis că mai bine renunțăm de tot și economisim niște bani). Tanti a spus că da, sigur, foarte bine, vrea să ne ajute, doar că nu are calculator😐 Am așteptat undeva la o jumătate de oră ca să facă tanti rost de un calculator de pe care să ne ajute.

Bun, luăm iPhone, să vedem cu abonamentul. Vrem să revizuim. Vrem ăla cu 700 de minute pe lună, fără SMS-uri și cu transfer de date cum aveam înainte. Cam cât ne-ar costa pe lună? Tanti zice, citez, “nu pot să vă spun”. WTF? Un nenea coleg de-al ei vine și el acolo, aceași poveste. Nu poate să ne spună. De ce Dumnezeu nu se poate? (Fac o mică paranteză să explic de ce nu mi-am calculat singur – pentru că am ceva reduceri ca angajat Microsoft, doar că nu știam exact la ce se aplică – gen minutele sunt la preț întreg dar transferul de date e cu reducere). Nu că nu se poate. Pentru că este o sumă la care se adaugă niște taxe și taxele depind de la stat la stat și ei nu ne pot spune. Păi suntem în statul Washington. Și noi, și magazinul. Degeaba. Nu se poate. Păi măcar așa, aproximativ. Sau fără taxe. Vreau să spun că abia am reușit să scot un număr de la ei. Cum naiba să închei abonamente și să nu poți spune cât vin???

Și – cireașa de pe tort – tanti ajunsă în sfârșit la calculator se uită peste abonamentul nostru dinainte și îmi spune că nu a fost deschis cum trebuie și noi de fapt plăteam dublu pentru SMS-uri, o dată pentru numărul meu, o dată pentru numărul soției, chiar dacă noi aveam abonament pentru familie, cu două numere la care trebuia plătit o singură dată. Deci eu de doi ani plăteam în plus. O rog să rezolve. Zice că nu poate, poate să îmi dea ceva credit pe ultimele trei luni dar nu pe doi ani. Trebuie sunat la relații cu clienții. O rog să sune. Sună și mi se transmite că trebuie să le dau ultimele cifre de la social security number-ul meu, ca să fie siguri că eu sunt. Eu nu car SSN-ul după mine și nici nu am memorat nicio cifră din el. De ce naiba au nevoie de asta atât timp cât eu sunt în magazin, cu acte de identitate la mine și tot ce trebuie – habar n-am. Mai ales că nu eu sunasem ci un angajat AT&T sunase. Până la urmă concluzia e că trebuie să sun eu de acasă.

Zis și făcut, seara sun. Dau ultimele cifre din SSN, explic problema. Tanti de la relații cu clienții îmi spune că îi pare foarte rău de inconveniență și că îmi dă 25 de dolari. WTF din nou? Stai puțin că eu plătesc de doi ani în plus la voi și totalul e mult mai mult de 25 de dolari. A, păi atunci poate să îmi dea ceva credit, dar doar pe ultimele trei luni, nu pe doi ani. Păi stai puțin ca așa mi-au zis și în magazin, au zis că dacă vreau despăgubire pe doi ani să sun. Am sunat. Cum facem? Îi pare rău dar ea nu poate. Păi atunci o întreb dacă mă poate pune în legătură cu cineva care poate. Da, să aștept puțin. Adică niște nesimțiți – asistența tier 1 încearcă să îți închidă gura cu 25 de dolari. Foarte frumos. Până la urmă am ajuns să vorbesc cu altcineva care a reușit să mă despăgubească, deși nu sunt convins că am luat înapoi toți banii care ar fi trebuit să îi iau, că m-a zăpăcit cu tot felul de costuri și de opțiuni și chestii. Dar măcar am rezolvat problema și am luat ceva înapoi, după o oră de stat la telefon. Și viermii nici măcar nu îți pun muzică tot timpul cât stai on hold. Îți pun reclame la AT&T!

Ce să spun, sunt scârbit. Din păcate nu am alternative. Deocamdată. Sper ca odată, în viitor, să vină și aici un fel de Cosmote. Și pe ăștia să-i ia naiba.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

