Skip to content
Tags

Gamification

19 December 2011

Recent vorbeam cu nişte oameni despre gamification, adică noua idee cretină de a face diferite chestii să pară mai mult ca un joc în idea că utilizatorii ar fi mai interesaţi să… ceva. De exemplu Foursquare, faimosul app cu care poţi spune la toată lumea când şi unde îţi faci cumpărăturile, îţi dă punce şi medalii de fiecare dată când faci un check-in. Dar Foursquare e OK, e construit de la bază aşa. Oamenii cu care vorbeam spuneau că gamification-ul ăsta a devenit enervant şi e adoptat în multe părţi unde nu îşi are locul. Eu spuneam că nu mi se pare, nu m-am lovit de nimic intruziv. Până azi. S-a gamificat WordPress în trei săptămâni de când nu am mai scris! Fiţi atenţi ce văd mai nou imediat după ce scriu ceva:

Deci mai nou se pare că am măsurător de progres, o steluţă şi un ţel – să scriu fix 585 de post-uri. Păi bă WordPress, eu nu sunt jurnalist să am ţel de cât să scriu. Eu scriu că aşa îmi vine, nu pentru steluţe. Uite că au avut oamenii ăia dreptate, se gamificează prea multe. Mai sunt chestii pe care le faci de plăcere, pentru care nu ai nevoie de morcov şi băţ. Să vă moară recolta în FarmVille dacă vă mint!

From → rant

2 Comments
  1. mircea permalink

    probabil e pt N+1, N+10, N+100 etc unde N e numarul tau de posturi.

  2. vladr permalink

    O fi, problema e ca pe mine nu ma intreseaza, ca nu scriu ca sa primesc stelute. Dupa cum ziceam, WTF?

Leave a Reply

