Skip to content

Repede – un hamburger!

19 December 2011

Acest post este despre ceva supranatural. Şi nu, eu sunt sceptic din fire şi nu cred în prostii din astea. Dar când am dovezi empirice, trebuie să trag nişte concluzii.

În Redmond-Kirkland-Bellevue sunt multe semafoare. Şi sunt semafoare inteligente, care se schimbă în funcţie de trafic. Dacă faci un drum prin zonă sunt şanse mari ca la o oră cu trafic să trebuiască să stai la câteva semafoare. Până aici totul e normal.

Desigur, dacă te grăbeşti undeva, ai impresia că prinzi TOATE semafoarele roşii, chiar dacă eşti pe artera principală şi nu e trafic mare – situaţie în care probabilitatea să prinzi un verde ar trebui să crească. Dar nu consider asta să fie ieşit din comun. E ca o lege a lui Murphy. Explicaţia e că aşa funcţionează creierul nostru – când prinzi semaforul verde treci mai departe şi nu îl bagi în seamă. Când e roşu îl ţii minte şi ai impresia că universul e împotriva ta. După cum ziceam, nimic ieşit din comun.

Acum urmează partea interesantă – venit de la Alderwood Mall, am ieşit de pe autostradă în Kirkland şi, fiindu-mi foame, am intrat la Burger King. Şi am vrut să mânc în drum spre casă (da, la volan, nu mă pârâţi la compania de asigurări). În situaţia asta, mi-ar fi convenit foarte mult să prind semafoare roşii – până aş fi aşteptat să se facă verde mai luam o muşcătură din hamburger, îmi mai potoleam foamea… Ei bine am prins absolut toate semafoarele verzi. Toate toate. Şi la nişte intersecţii unde niciodată nu le-am mai prins verzi, unde traficul din alte sensuri e totdeauna mai mare. Şi asta de două ori! Am făcut exact drumul ăsta de două ori cu doi hamburgeri şi toate semafoarele verzi. L-am mai făcut de vreo 50 de ori fără mâncare cu rezultate diferite.

Concluzia mea, bazată pe date concrete şi observaţii directe este că, dacă te grăbeşti undeva, trebuie să îţi cumperi un hamburger. Cu un hamburger în mână, probabilitatea de a prinde un semafor verde devine 100%.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

