Skip to content
Tags

Blogging 2.0

2 January 2012

Ieri mi-am făcut, de curiozitate, un cont de Tumblr. Să văd ce are în plus faţă de WordPress. Se pare că nimic, în afară de un look mai modern. A, şi e o platformă de social blogging. Desigur. Pentru că totul trebuie să fie social. Ai un blog, ai following şi followers, poţi să ”reblog” ce au zis alţii… De ce naiba totul trebuie să fie social? Da, am înţeles, Facebook are un succes enorm. Twitter la fel. Dar asta nu înseamnă că absolut orice e pe web trebuie să fie social. Personal cred că e doar o modă care va trece în curând.

Eu cel puţin am început să mă satur de atât social. După cum spuneam şi ieri, e momentul să scriu mai mult şi să îmi pese mai puţin de toate nimicurile pe care le fac alţii. Pentru că e o diferenţă imensă între a compune un post de câteva paragrafe pe un anumit subiect, cu cap, coadă şi mijloc şi a scrie un status de două propoziţii. Dar există tot mai multe status-uri de două propoziţii pentru că tl;dr. Cine mai are răbdare să citească? Cine mai are răbdare să scrie?

Vreau o platformă 2.0 anti-socială. Pentru că eu scriu ca să spun ce am pe suflet, nu ca să primesc Like-uri. Vreau spaţiul meu pe web în care să îmi pot organiza gândurile şi să mă pot exprima cât mai uşor. Componenta socială e pe locul 2. Eu văd o platformă de blogging modernă altfel. De exemplu Tumblr te lasă să postezi text, citate, link-uri, poze, video… Asta e o chestie făinuţă. Dar eu acum pun poze şi filme pe Facebook, link-uri şi idei pe Twitter, posturi pe WordPress (şi mai nou pe Bitbucket cu Tinkerer). Îmi imaginez un site unde pot agrega toate astea – unde poţi vedea albumul de poze de pe un site, link-urile de pe altul, posturile de pe altul. Şi sunt atâtea alte chestii interesante care s-ar putea face dacă te gândeşti la toate serviciile care există pe internet. Scriu despre ce cărţi am citit – cum ar fi dacă ar exista ceva integrare cu Amazon? De unde pot fi afişate coperta cărţii, preţul, titluri asemănătoare, review-uri. Scriu despre filme – cum ar fi dacă ar exista ceva integrare cu IMDB? Sau cu Netflix. Review-ul meu sună interesant? Add to Queue! Ce vreau să spun e că, din punctul meu de vedere, există multe multe lucruri interesante care pot aduce blogging-ul la un alt nivel. Dar toţi insistă pe componenta social. Care e o fundătură – deja sunt pe n reţele sociale şi sunt slabe şansele să mă convingi să o folosesc şi pe a ta (da Google+, şi de tine vorbesc).

Tinkerer, proiecţelul meu, e un generator de site-uri statice, nu ştiu dacă îl pot împinge atât de departe. Dar cred că, după ce îl aduc la o versiune stabilă, o să îmi construiesc un site aşa cum îmi imaginez. Nu platformă, nu cred că am timp să dezvolt o astfel de platformă, doar ceva pentru uz personal. În viitor.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

