Skip to content

I’m Doing It Wrong

3 January 2012

Am decis, ca tot omul după revelion, să mă las de fumat. Din nou.

Cel mai mult am fost nefumător când m-am mutat din România în Canada. Atunci am stat vreo 6 luni fără să fumez, până a făcut Microsoft concedieri – atunci m-am apucat din nou. Pe urmă am avut mai multe încercări, unele care au ţinut o lună-două, altele care au ţinut câteva zile.

Ce vreau să spun e că la mine a funcţionat metodata că pur şi simplu te opreşti şi gata. Atunci în Canada. Adică să fim serioşi, după 6 luni nu mai e nicio dependenţă. Doar că ai nevoie de un anumit zen ca să te laşi aşa de fumat. Ultimele încercări nu mi-au ieşit pentru că, pe lângă stresul de la servici, mai am şi pe Ada acasă şi nopţi în care nu dorm destul şi chestii.

Aşa că de data asta am spus că voi încerca cu chestii ajutătoare.

Un prieten mi-a arătat recent nişte ţigări fără tutun. Ţigările conţin doar nişte ierburi, au un gust nasol, dar te ajută dacă eşti obişnuit să tragi din ţigară – scot fum, arată exact ca o ţigară şi sunt aproape la fel de nocive. Când le arzi produc tar şi monoxid de carbon. Idea e să înlocuieşti ţigările obişnuite cu astea până scoţi nicotina din sistem. Teoretic de astea te poţi lăsa oricând, pentru că nu produc dependenţă.

Pe urmă mai sunt ţigările electronice care sunt din ce în ce mai populare. Ţigările electronice nu ard, nu produc fum, doar vapori. În schimb conţin nicotină. Aici idea e să înlocuieşti ţigările normale cu cele electronice şi să-ţi iei doza de nicotină, dar fără fumul nociv.

După cum ziceam, m-am lăsat din nou de fumat. Din 1 ianuarie (după ce am terminat ţigările care mi-au rămas după noaptea de revelion). Ieri nu am fumat nimic. Astăzi deja nu am mai rezistat. Dar am zis că nu mă apuc iară. Aşa că am fost şi mi-am luat şi un pachet de ţigări fără tutun, şi o ţigară electronică. Şi, pe lângă faptul că ambele au gust oribil, mi-am dat seama că nu e o idee grozavă să le combini – practic nici nu îmi scot nicotina din sistem, că o iau din ţigara electronică şi nici nu îmi cruţ plămânii, că fumez ţigările alea din ierburi. Deci momentan sunt exact unde eram când eram fumător, minus faptul că Parliament erau bune şi aromate, alternativele nu sunt. I’m doing it wrong.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

