Skip to content
Tags

,

Decizii, decizii

10 January 2012

Continui să meșteresc la blog pentru că momentan nu mă duce capul să fac altceva mai complicat.

După ce i-am schimbat tema și l-am pus pe domeniu dedicat, i-am făcut pagină de Facebook (apăsați butonul de Like! apăsați-l! acum!).

Momentan nu sunt decis ce să fac mai departe. Nu m-am decis încă dacă să mă mut de pe wordpress.com pe WordPress self-host sau să mut totul pe Tumblr sau pe altă platformă. Aș vrea să meșteresc puțin la el și serivicul lor găzduit e foarte limitat. Încerc să îmi dau seama care e cea mai bună soluție. Da, am zis că mi-aș programa totul singur, dar aia era o idee pe termen lung. Deocamdată mă gândesc ce să fac în viitorul apropiat. Și m-am uitat puțin mai atent la oferta curentă.

WordPress e o platformă cu vechime, cu multe plug-in-uri și multă documentație. Pe de altă parte e PHP, e vechi, are o grămadă de features de care nu am nevoie și pare complex. Nu că nu i-aș da de capăt, dar parcă nu aș investi timp în asta. Și spun că e vechi pentru că, de exemplu, pe wordpress.com, din câte am văzut eu, nu poți să pui sub post un buton de Like, un buton de Tweet și un buton de +1 (glumesc, nimeni nu folosește Google+😛 ). Poți activa o chestie care îți afișează un buton share pe care dacă dai click apare o listă cu rețelele sociale. Să fim serioși, nimeni nu s-ar obosi să-l apese. Utilizatorii sunt obișnuiți să vadă simbolurile respective, cu culorile standard, nu un buton gri pe care scrie ”share”. Da, știu că pe self-host ai plug-ins care fac asta, dar butonul ăsta e un exemplu de cum WordPress nu trăiește tocmai în prezent.

M-am mai jucat puțin cu Tumblr. Tumblr e hosted, e modern și crește în popularitate. Fiind hosted nu trebuie să te preocupi cu administrarea. Arată bine. Sunt o grămadă de chestii pe care le poți meșteri, pentru care pe wordpress.com trebuie să plătești – de exemplu ești liber să îți construiești propriile teme. Pe de altă parte parcă e prea tânăr, s-ar putea să îi lipsească niște chestii de care aș avea nevoie și să nu prea am ce să fac în privința asta. De exemplu Tumblr nu are încă statistici, trebuie să îi adaugi manual Google Analytics în codul paginii. Dacă nici asta nu au, cine știe ce mai lipsește. Plus că Tumblr nu știe să importe blog de pe WordPress. Nu aș vrea să depun efortul de a mă muta acolo doar ca să realizez că rămân fără niște chestii indispensabile.

Nu am analizat atent Blogger, dar la prima vedere arată ca un WordPress mai slab. Și mai nou super-integrat cu Goggle+.

Caut ceva flexibil și ușor de administrat. Și nu, pentru blogul ăsta nu am de gând să folosesc Tinkerer, Octopress sau alte soluții de genul. Vreau un CMS bun și un editor rapid și simplu, să pot scrie și de pe laptop, și de la servici în pauza de prânz, și de pe iPad și poate și de pe iPhone. Așa că deocamdată stau și cântăresc.

From → tech

4 Comments
  1. Ai WP pe domenu propriu. Te duci la Plugins si dai Add > Search, cauti FB Like Button si Tweet button, install, next, next, activate. Doua – trei setari si ai si LIke si Tweet. WP e foarte ok si cu plugins face tot ce vrei tu.
    Plus ca blogul tau e doar al tau, iti faci un backup si-l pui in dulap, pe cand FB, Tumblr etc sunt ale altora, tu doar le utilizezi pana intr-o zi, cand s-or supara si inchid sandramaua.🙂
    Deci ramai pe WP self hosted.
    PS Te tot citesc, chiar daca nu comentez. Salutari din Hunedoara!

  2. vladris permalink

    Salut Denisa!

    Cred ca nu ai inteles exact ce am facut. Deocamdata am doar domeniul, host e tot pe wordpress.com. Atat doar ca am vladris.com ca adresa. Eu ma intrebam daca merita sa platesc si spatiu pentru hosting vs. sa folosesc Tumblr gratis.

    Si daca inchid sandramaua (de fapt si wordpress.com poate face la fel :P), de obicei te anunta din timp sa iti iei posturile. Cel putin asa a fost cu Yahoo 360.

  3. Am inteles si recomand hosting. Ce-i sigur e sigur.

  4. vladris permalink

    Da, asa m-am hotarat si eu pana la urma. Ma mut pe self host zilele astea.

Leave a Reply

