Skip to content

Vancouver Confidential

11 January 2012

După ce ne înnoim pașapoartele, plănuim încă o excursie în Canada. Probabil la primăvară, ca să vedem cireșii înfloriți (sakura), să ne ghiftuim cu ramen și să ne amintim ce frumos e pe acolo.

Gândindu-mă la Vancouver, mi-am adus aminte de ce s-a întâmplat în anul în care am stat acolo: 2009 Vancouver gang war. S-au certat interlopii din cauza drogurilor și auzeam într-una la știri că nu-știu-care a fost împușcat nu-știu-unde. Dacă aruncați un ochi peste articolul de pe Wikipedia o să vedeți o listă cu date care începe din ianuarie și merge până în iulie. Crimele au fost comise în toată zona metropolitană. Metro Vancouver include toate orășelele de pe lângă Vancouver: West Vancouver, Richmond, Burnaby, Surrey, Delta și încă altele. În Richmond a fost comisă doar una, în aprilie, după cum îmi aduce aminte Wikipedia:

April 15: Betty Yan, 39, found shot to death in a grey Mercedes at a dark industrial Richmond strip mall.

Țin minte că am văzut asta la știri și partea interesantă e că victima a fost găsită într-un parc industrial pe lângă care mă dădeam eu cu bicicleta pe vremea aia. Gen la TV arăta locul crimei și eu îi ziceam soției – ”hei, pe acolo am fost eu sâmbătă”.

Și dacă tot m-am apucat să scriu despre partea asta a orașului, o altă chestie faină s-a petrecut anul trecut. De data nu eram prin zonă. Canadienii sunt înnebuniți după hochei. Pentru ei hocheiul e ca fotbalul pentru europeni. Țin minte aglomerația din pub-uri când era meci, tricourile cu Go Canucks (Vancouver Canucks e echipa de hochei locală) și aglomerația de nedescris când locuiam în centru, chiar lângă stadion. Cred că nu există locuitor al orașului care să nu fie fan Canucks până la moarte. Asta ca să vă faceți o idee despre cum stă treaba. Ei bine în 2011, în finala Stanley Cup (liga de hochei cum ar veni), Canucks ai noștri au luat o bătaie cruntă de la Boston Bruins. Și fanii, ca orice fani civilizați, ce credeți că au făcut? Au devastat orașul. Orașul propriu. De ciudă că au pierdut. Asta a fost 2011 Vancouver Stanley Cup riot.

Acestea fiind spuse, încă mi-e dor de Vancouver și încă îl consider cel mai frumos oraș din câte am văzut.

From → true story

Leave a Comment

Leave a Reply

