Skip to content

WordPress.org

14 January 2012

M-am mutat pe self-host, unde vestea bună e că există o mulţime de plug-in-uri care fac o mulţime de chestii. Vestea proastă e că pentru fiecare chestie care trebuie făcută, există vreo 10 plug-in-uri care o fac în feluri diferite. M-am distrat la maxim. Atât de mult încât o să înşir parte din experienţă aici, poate scuteşte pe cineva nişte nervi şi nişte căutări pe Google.

1. Ca să imporţi blogul de pe wordpress.com, ai nevoie de WordPress Importer. Plug-in-ul ăsta e cu bun simţ şi se auto-recomandă când vrei să faci import. Aici am avut altă problemă: am bifat să îmi facă download la media – adică să îmi copieze pozele de pe wordpress.com pe self-host. Nu ştiu exact dacă host-ul a fost de vină sau wordpress-ul, chestia e că în timp ce importa de zor, mi-a crăpat cu HTTP Error 500: Internal Server Error. După lungi căutări pe net şi prin panoul de administrare, am văzut că decărcase o parte din media library, nu tot. Am dat refresh la pagină, a mai încărcat o parte, apoi iară a crăpat. Şi tot aşa de vreo 10 ori, până a terminat de luat tot. Apoi a mers. Deci ţineţi minte: refresh şi în alt tab aruncaţi un ochi la media library – dacă creşte înseamnă că e (relativ) OK, trebuie doar răbdare.

2. Akismet – neapărat. Anti-spam. Ăsta e uşor de găsit, doar să nu uitaţi de el.

3. Eu mi-am pus Google Analytics şi Google Analytics Dashboard. Primul pentru stats, al doilea ca să afişeze stats în dashboard.

4. Şi aici ajung la faza la care m-am enervat rău: pe wordpress.com, când inserezi în post un clip de pe YouTube, arată cam aşa:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ]

Unde ”youtube” am înţeles că se cheamă shortcode în lumea wordpress. Atât doar că self-hosted, youtube ăsta nu e interpretat nicium. Şi dacă faci o căutare în lista de plug-in-uri, găseşti în jur de 100 de plug-in-uri care te lasă să inserezi video de pe youtube, doar că fiecare foloseşte un shortcode diferit: wp_youtube, video, wp_video, wp_youtube_video… Şi nu, nu am de gând să caut prin toate posturile ca să înlocuiesc ce aveam pe wordpress.com. Am găsit Artiss YouTube Embed care suportă shortcode-ul youtube.

5. Cod sursă – pe wordpress.com e shortcode-ul ”sourcecode”. Pe self-hosted iarăşi ai 100 de opţiuni, fiecare diferite. Am găsit SyntaxHighlighter Evolved care e compatibil cu notaţia de pe hosted.

6. Folosesc Wordbooker ca să postez automat pe Facebook când scriu un nou post. Echivalentul aplicaţiei Facebook WordPress.

Poate vă ajută dacă plănuiţi vreodată să vă mutaţi de pe wordpress.com pe self-hosted cu software-ul de pe wordpress.org. A, şi temele gratis puse la dispoziţie sunt oribile! Cred că o să îmi fac singur o temă. Nu sunt web designer meseriaş dar nu cred că e greu să faci ceva mai bun decât aiurelile astea.

From → rant, tech

2 Comments
  1. Faza cu media te va ‘musca’ de cate ori incerci sa faci backup sau restore – iti face backup la toata media. La profesionisti: eu tin imaginile pe smugmug (sau alt site dedicat) si faci URL rewriting. V

    Vezi ca ai scris Google Aalytics.

    E relativ simplu sa iti scrii un plugin. Poti sa cauti singurel shortcodurile si sa generezi continut pe baza lor. Btw, pluginul pentru Youtube am impresia ca se numeste Youtube Brackets.

    Pentru postat pe Fatza de Carte: exista o aplicatie pe fb numita RSSGraffiti. Avantajul e ca iti configurezi pagina si adresa feedului si that’s it. Cu metoda ta probabil tb sa salvezi undeva credentialele pt fb.

    Tot la profesionisti:
    – wordpress supercache plugin
    – Bad Behavior plugin
    – Semisecure Login (probabil stii ca trimiti username-ul si parola in clear text – asta daca nu ai SSL, si probabil ca nu il ai la cat costa certificatul)

  2. vladris permalink

    Am reparat typo, bine că mi-ai zis.

    Faza cu media da, ai dreptate și m-am gândit și eu la asta, atât doar că am deja un media library adunat în câțiva ani pe wordpress.com. Probabil că într-o zi cu soare o să mut tot pe altundeva.

    Wordbooker folosește Facebook Auth, nu îți salvează user/parolă, ar trebui să fie OK din punctul ăsta de vedere.

    Am să mă uit peste celelalte plug-in-uri. Mulțam!

Leave a Reply

