Skip to content

Dropbox

15 January 2012

Dacă nu ați instalat încă Dropbox, nu știu ce mai așteptați. Dropbox este un serviciu extrem de util pentru sincronizat documente între mai multe calculatoare (și nu numai). Și eu am avut de multe ori nevoie de a transfera ceva de pe laptop pe desktop de exemplu. Până nu demult, soluția era fie să folosesc un stick USB, fie să  atașez documentul la un email pe care să mi-l trimit mie. De când cu Dropbox, nu mai e nevoie – Dropbox își crează un director pe orice sistem este instalat (adică Windows, Linux, Mac, iPhone, iPad, Android etc.) și ține directorul respectiv sincronizat între calculatoare folosind cloud-ul lor. Deci dacă lucrez la ceva pe laptop și vreau să transfer pe desktop, copiez în directorul Dropbox și preiau tot de acolo pe celălalt calculator. Super simplu. La fel de simplu pot să transfer niște documente pe care vreau să le citesc pe iPhone sau să îmi transfer pozele de pe iPhone pe calculator.

Plus alte chestii interesante la care poate fi folosit: directorul public poate fi accesat via HTTP, așa că poți face download la un document public de oriunde, fără Dropbox instalat. Poți chiar să ai un website static găzduid pe Dropbox. Alt mod de utilizare e ca și cloud backup – pur și simplu copiezi în directorul Dropbox ce vrei să backup și, în caz că rămâi fără calculator, informațiile sunt stocate în cloud și le poți accesa de pe orice alt sistem.

Și e gratis. Adică planul Basic, de 2 GB e gratis. 2 GB e suficient pentru uz personal zic eu.

Săptămâna trecută am scris despre Fliboard, un alt app pe care îl recomand. Și nu, nu fac reclamă – doar m-am decis să scriu despre app-urile pe care le folosesc și care mi se par utile, la fel cum scriu despre filme și despre cărți.

From → apps

Leave a Comment

Leave a Reply

