Skip to content

Să Canada?

20 January 2012

Scriam aici și aici cum ni se face nouă dor de Canada și cum ne-ar place să ne mutăm înapoi acolo, dar că nu suntem încă ferm conviși. Cum, cât timp eram acolo, abia așteptam să vin aici. Apoi am fost cam dezamăgit de împrejurări: Vancouver e de departe mult mai frumos decât Seattle, cel puțin așa mi se pare mie.

Tocmai am aflat că un coleg de echipă face ce mă gândeam eu să fac – se mută acolo. Merge temporar din câte am înțeles, pentru vreun an-doi. Eu dacă plec nu mă mai întorc. Cel puțin nu am în plan întoarcerea.

Se pare că echipa mea nu are nimic împotrivă să lucrezi de la distanță, ba mai mult, am înțeles că Microsoft îți și oferă pachet de relocare. Surprinzător. Sincer nu mă așteptam la asta. Adică eu am primit relocare când am venit din Canada aici, dar am crezut că este doar cu sens unic – nu mă așteptam să ai așa ceva și când pleci să lucrezi de altundeva din motive personale.

Acum că am aflat chestia asta, visul ăsta că odată, cândva, ne vom întoarce acolo pare mult mai realizabil. Așa că rămân cu întrebarea ”să Canada?”. E un pas foarte foarte mare. Și trebuie gândit bine.

Dezavantaje: e mai nasol parcă să lucrezi de la distanță. În sensul că nu ești totdeauna în miezul acțiunii, nu interacționezi cu atâta lume și până la urmă cariera poate suferi din cauza asta. Plus că centrul nostru din Vancouver s-a cam micit de când lucram eu acolo, așa că, zic eu, e foarte greu spre imposibil să te muți în altă echipă odată plecat de aici. Pe urmă imobiliarele în Vancouver sunt tâmpit de scumpe. Adică trebuie să îmi vând sufletul ca să cumpăr o căsuță în zona aia. Bine, nici aici nu sunt prețurile extrem de mici, dar totuși…

Pe de altă parte, nu mă văd îmbătrânind în Redmond dar mă văd făcând-o acolo. Mai frumos orașul. Plus Victoria și Whistler aproape. Mai bine și cu sistemul medical, unde parte din serviciile medicale sunt gratuite, spre deosebire de State, unde îți trebuie asigurare pentru absolut orice. Mâncare mai bună, peisaje mai frumoase… Nici nu are rost să înșir tot și am găsit și dovadă obiectivă că Vancouver e grozav: e pe locul 3 în topul World’s Most Livable Cities. Seattle nu e în top…

Bine, nu vom pleca mâine, nu ne grăbește nimeni. Dar tocmai am aflat că putem oricând să o facem, fără să renunț la slujbă și fără să ne coste mutatul atât de mult cum am crezut. Deci trebuie doar să ne luăm inima în dinți și să facem pasul. Așa că deocamdată chibzuim.

Soția a spus că, după părerea ei, nu ne-am plimbat destul prin Seattle ca să luăm decizia asta. Așa că planul e ca în următoarele weekend-uri să mergem să vizităm: Downtown, Capitol Hill, University District – cartierele mai răsărite din Seattle. Apoi să mai tragem o excursie până în Vancouver. Apoi ne mai gândim.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

