Skip to content

Toyota Yaris

2 February 2012

După cum povesteam, în Los Angeles am închiriat o mașină ca să ne putem plimba în voie. Am închiriat compact, pentru că era mai ieftin, și am primit o Toyota Yaris. Mărturisesc că e foarte greu să treci de la Passat la Yaris.

În primul rând că mașina e atât de mică, de stau îndoit tot, chiar dacă îmi trag scaunul cât de tare se poate în spate. Atât eu cât și soția ne-am dat cu capul de tavanul mașinii. De mai multe ori.

Pe urmă simți o diferență de la cer la pământ când accelerezi, cred că mai ales pentru că are cutie automată: când intram pe autostradă apăsam acelerația până la fund și simțeam cum se ambiționează mașina dar tot accelera încet de tot (I think I can I think I can). Asta în contrast cu mașina noastră care te bagă în scaun în momentul în care calci accelerația.

Și cea mai enervantă chestie, după umila mea părere, e bordul. Probabil că dacă stai mult timp la volanul uni Yaris te obișnuiești, dar pentru mine, în două zile de condus, a fost groaznic. De ce? Pentru că bordul mașinii – cu vitezometru și turometru, nu sunt în spatele volanului ci sunt în mijlocul mașinii. Cum ar veni în dreptul schimbătorului. Și e inconvenient din două motive. În primul rând pentru că dacă ești obișnuit să conduci orice altă mașină, cauți subconștient vitezometrul sub volan. Și nu îl găsești. Cu Toyota asta, de fiecare dată când voiam să arunc un ochi la viteză, trebuia să îmi iau privirea de la șosea. În al doilea rând, noaptea, sunt obișnuit să am bordul aprins. De fiecare dată când realizam că în spatele volanului e întuneric, mă speriam pentru câteva secunde, crezând că merg cu farurile stinse. Asta până să îmi dau seama că bordul nu e acolo.

A, și ușile se încuie cu cheie, nu cu telecomandă. Nu că asta ar fi ceva atât de teribil (doar am condus Dacie în România, la care nici măcar cu cheia nu se închideau bine ușile), dar cred că e prima mașină pe care am văzut-o de când am venit în State care să nu aibă telecomandă.

Mi-a lipsit mult Passat-ul.

From → true story

3 Comments
  1. full disclosure: eu am Yaris. Cea mai tare masina pe care puteam sa o luam. explicatii mai jos.

    de ce nu ai inchiriat frate Passat?
    ca sa pricepi de ce asa trebuie sa te gandesti pentru ce e masina asta.

    stat inghesuit? eu am 1.80 si in jur de 100kg si nu stau inghesuit in ea. Uite chiar am mers cu masini cu pretentii mai mari in care spatiul e mai mic decat in Yaris.

    lasat in scaun? cati cai are frate Passatul tau? La ce greutate? conteaza atat de mult ca ajungi la 60mph in 20 sec sau in 15 sec?

    bordul? Chestie de gust. La modul cum e plasat pot vedea toti din masina cu cat mergi. Si pe urma: cand conduci pastrezi ochii pe drum nu pe bord.

    ca sa iti dau un reper: ~ 32mpg in oras, urca in 40mph la drum lung.
    povesteste si despre consumul passatului🙂 are in jur de 45000 de mile la bord si in afara de schimbat uleiul nu a avut absolut nici o problema.

    cat crezi ca e diferenta de scor intre passat si yaris? cat crezi ca dai mai mult pe benzina lunar? dar pe o revizie la service?

    cand inchiriezi, daca vrei ceva mai puternic dai cu banul.

  2. Diana permalink

    Esti penibil, Mircea…. Chiar nu iti dai seama ca parerea din acest post este una personala, bazata pe experientele nostre, la fel ca si restul blogului?
    Grow up….

  3. exista o chestie interesanta pe care poti sa o faci comentariilor: sa le moderezi.

    despre penibilitate si experiente personale: ma scuzi. eu de fapt imi inchipuiam ca faceti reclama la passat si de asta m-am atacat asa. daca stiam ca parerea este una personala, bazata pe o experienta proprie, nu as fi comentat.

    cand iti formezi o parere despre ceva strict pe baza experientei tale cu acel ceva de multe ori esti pe langa. si nu vorbesc despre yaris sau blogul asta. asa merg lucrurile in general in viata.
    Unii oameni aleg sa ii asculte pe altii cu o parere diferita de a lor si sa isi schimbe ori ba parerea pe baza datelor noi. Altii ii numesc penibili si indeamna “to grow up”.

Leave a Reply

