Skip to content

Save

9 February 2012

Mă amuză când aud povești cum că cineva a lucrat o grămadă de timp la nu-știu-ce apoi s-a luat curentul/s-a restartat calculatorul/s-a petrecut neprevăzutul și au pierdut toată munca. Mă amuză pentru că eu nu voi păți niciodată asta.

Primul calculator pe care l-am avut, acum aproape 20 de ani, era un 386 – 32K de memorie, cred că hard de vreo 40 MB, placă video EGA cu 16 culori… old school. Chestia e că, mai ales după câtva timp de folosire, devenise atât de instabil că se restarta fără nicio avertizare când îți era lumea mai dragă. Așa că de pe vremea aia m-am învățat să salvez la ce muncesc constant. Mi-a intrat în reflex. Când scriu cod, după ce am terminat fragmentul pe care l-am scris și până să mă gândesc la ce urmează să scriu – salvez. Când lucrez la un document, după ce am terminat de scris o propoziție și până mă gândesc la ce urmează să scriu – salvez. În ficare pauză de jumătate de secundă pe care o iau în timp ce scriu, apăs Ctrl+S (sau :w).

Nu știu ce mă voi face când nu va mai exista comanda ”save”. De exemplu OneNote nu are așa ceva – salvează automat. Recent am folosit Google Docs și am văzut că nici acolo nu mai există opțiunea. Încerc să îmi imaginez cum va fi când toate programele vor salva automat. Cum pentru mine asta a devenit un tic, mă simt ciudat când nu pot salva. Mai ales că a devenit un gest subconștient. Ca atunci când tocmai m-am lăsat de fumat și nu găsesc pachetul de țigări în buzunar – sunt obișnuit când ating buzunarele să simt telefonul, cheile, portmoneul și țigările. Când mă las de fumat, primele zile observ doar că ceva lipsește și durează până realizez că lipsesc țigările, pentru cu nu le mai folosesc. Așa și aici – îmi vine să apăs ceva ca să fiu eu liniștit că munca e salvată, dar nu am ce. Cred că am nevoie de un buton ”save” care nu face nimic. Doar așa, placebo, pentru bătrâni.

From → personal

One Comment
  1. 32K la un 386? I don’t think so. Avea macar 1MB de memorie, cel mai probabil 4.
    Ca referinta, Z80 care l-am avut prima oara aveam 48K de RAM si nici vorba de hard disk sau placa EGA🙂

Leave a Reply

