Skip to content
Tags

Tumblr

23 February 2012

De ce mă voi muta, foarte curând, pe Tumblr:

1. Pentru că minunatul WordPress self-host vine cu niște plugin-uri de să-ți bagi piciorul. De exemplu mi-am făcut o pagină pe Facebook pentru Vlad’s Happy Place și am luat unul dintre plugin-uri cu cele mai multe steluțe care are un scop foarte, foarte simplu: în momentul în care eu postez ceva aici, să posteze automat pe Facebook. Plugin-ul e specializat în asta și are și tupeul să vină cu 100 de opțiuni ca să îți dea impresia că mamă ce configurezi la el. Cu doar o mică problemă – când eu scriu chestii aici, el nu postează pe Facebook. Doar câteodată. Când are el chef. Și trebuie să îmi dau eu seama că, de o săptămână, conexiunea cu Facebook s-a pierdut, să merg în meniu la Settings – WordBook, să văd o listă criptică de diagnostic messages și să apăs pe Connect with Facebook sau ce naiba scrie pe butonul ăla. Și să încrucișez degetele. Păi dragă blogging engine de acum 20 de ani – în primul rând, dacă trăim în 2012, ca restul lumii, integrarea cu Facebook ar trebui să fie built-in. Adică WordPress însuși să ofere asta, nu să am nevoie de plugins. În al doilea rând:

2. Plugins – plugins pentru WordPress sunt… cum să spun frumos? Mizerabile? Poate sunt eu pretențios dar în momentul în care ai o comunitate care să voteze și votează ceva la 4 stele din 5 sau 5 stele din 5, te aștepți să fie meseriaș rău. Nu o chestie plină de hibe care abia funcționează. De ce naiba ar avea o mizerie din asta atâtea stele? Cel mai probabil pentru că nu există competiție și alternativele sunt și mai proaste. Și zău că nu știu ce poate fi mai prost decât chestiile astea.

3. Look – temele de WordPress arată rău. Cel puțin cele gratis. Și eu nu am chef să plătesc o temă de WordPress – să fim serioși. Mi-ar lua un weekend, maxim două, să fac ceva care să arate mai bine decât temele pe care le-am găsit. Dar nu am un weekend sau două – am alte proiecte și alte priorități. Totuși, WordPress e un blogging engine vechi și, dacă în atâția ani de când există, nu a reușit nimeni să scoată o temă decentă pe care să o ofere gratis, cred că asta spune multe despre comunitatea dezvoltatorilor pe această platformă.

Am văzut tot mai multe bloguri pe Tumblr, bloguri care arată bine și care nu au nevoie de enșpe plugin-uri ca să includă un videoclip sau ca să facă update la o pagină pe Facebook. Sunt tot mai convins că am făcut alegerea greșită – WordPress self-host se pare că înseamnă mai multă bătaie de cap decât Tumblr, și eu aici chiar nu vreau să îmi bat capul – vreau să scriu. Când voi avea ceva timp liber, cred că mut din nou șandramaua, de data asta pe Tumblr, și rămân acolo.

From → rant

Leave a Comment

Leave a Reply

