Skip to content

Zen

25 May 2012

Mă fac Zen. Nu în sensul că mă rad în cap și mă duc la templu să meditez. Mă fac Zen în sensul că filozofia Zen mi se pare foarte cu cap, cel puțin partea pe care am înțeles-o, și încurajează un mod de viață bun. Sunt niște chestii simple pe care le trecem cu vederea și e păcat – de exemplu când mănânci, să savurezi mâncarea și să îi apreciezi gustul, nu să faci altceva în același timp; să apreciezi natura; să trăiești în prezent, nu cum obișnuiesc eu să de-abia aștept să ceva

Nu e nimic revoluționar, dar cred că e excelent pentru redus stresul. Când vin pe jos la lucru, să mă bucur de soare și de verdeață, nu să îmi verific email-ul pe telefon. Să nu cumpăr chestii de care nu am neapărată nevoie doar de dragul de a le cumpăra. Să mă joc cu Ada și să o gâdil și să râdem și să nu mă tot gândesc ce bine o să fie când o să ne putem în sfârșit înțelege, pentru că da, o să fie mai ușor, dar perioada asta are farmecul ei și trece repede.

Plus că am făcut o curățenie generală, în care am aruncat o grămadă de gunoaie pe care le-am adunat dea lungul timpului, gen carduri expirate, căști stricate, haine pe care nu le mai port (pe astea le donez). Mai mult spațiu.

Și da, deja mă simt mult mai bine. Nu am ajuns chiar unde trebuie – încă mai arunc un ochi la email când nu ar trebui, încă țin niște gunoaie de care nu îmi vine să mă despart – dar, după cum spuneam, mă simt mai bine. Mai liniștit și mai fericit. Mai Zen.

From → personal

Leave a Comment

Leave a Reply

